مشاوره تبلیغات چیست؟
چهارشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
0 نظر
458 بازدید

مشاوره تبلیغات چیست؟

مشاوره تبلیغات شامل یک فرآیند علمی است که از تحقیقات و پژوهش آغاز می شود و پس از طی مراحل تحلیلی به ارائه راهکار منجر می شود. بنابراین مشاوره تبلیغات بر خلاف رویه مرسوم امروزه که منجر به سواستفاده برخی افراد غیر متخصص از آن شده است ، فقط به معنای سخن گفتن و در باغ سبز نشان دادن به مشتریان نیست. بلکه یک مشاوره موثر تبلیغات وظیفه شفاف کردن ذهن سازمان را با توجه به داده های آماری ، تحلیل های علمی  و مشاهدات عینی و تجربی بر عهده دارد.

بر اساس آمار در کشور آلمان برای هر 13 نفر یك مشاور روانشناسی و برای هر شركت به طور میانگین 3 مشاور تبلیغات وجود دارد ، ولی طبق برخی از آمار در كشور ما برای هر 25000 نفر یك مشاور روانشناسی و به طور میانگین برای هر 600 شركت یك مشاور تبلیغات وجود دارد. این بدان معناست که شما حداقل با انتخاب یک مشاور تبلیغات خبره و کارشناس ، فرصت بسیار مغتنمی را در جهت پیش قدم بودن از دیگر رقبا خواهید داشت.
بدون شک یکی از دلایلی که باعث اتلاف انرژی و سرمایه ها و عدم نتیجه گیری در تبلیغات یک سازمان می شود ، اجرای تبلیغات بدون هدف و برنامه می باشد که تبلیغات را به عنوان یکی از سرفصل های پر هزینه در تراز مالی پایان سال مبدل می کند .

در واقع تبلیغات فلشی دو طرفه است که یک سوی آن به طرف مردم و استفاده کنندگان است و روی دیگر به سمت تولیدکنندگان محصول و خدمات.

کار کردن با طیف گسترده‌ای از مشتریان، به عنوان مجری کارهای تبلیغاتی آنها ، ما را با فقر خلاقیت در شیوه اجرای کارهای ارجاع شده و اصولا بی توجهی بسیاری از مشتریان به بهره‌گیری از خدمات شرکت ‌های مشاور تبلیغات مواجه نمود . در بیشتر موارد، سرمایه‌ها هزینه شده برای اجرای تبلیغات بدون هدف و برنامه‌ریزی هزینه شده بود و جز اتلاف انرژی و سرمایه، چیزی عاید صاحب کالا نمی‌کرد.

چرا بسیاری از صاحبان کالا به مشاوران مراجعه نمی‌کنند و یا به آنها اعتماد و اعتقاد کافی ندارند؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که با مطالعه و دقت بر روی بافت بازار و رفتار متقابل آن و سپردن کار به متخصص آن حرفه و همچنین کارکرد شرکت های تبلیغاتی (به ویژه مشاوران تبلیغاتی) باید به این افراد اعتماد کرد.

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر