کپی برداری در ایده پردازی و ساخت تیزر
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
0 نظر
529 بازدید

بررسی نمونه از کپی برداری در ایده پردازی و ساخت تیزر

---------------------------------------

اگر اهل دیدن و دنبال کردن تیزرهای تبلیغاتی ایرانی و خارجی باشید یا یکی از دغدغه های زندگی شما مقایسه کیفیت ساخت و ایده پردازی تیزرهای تبلیغاتی ایرانی و خارجی باشه، حتماً موارد زیادی از کپی برداری های تبلیغاتی ایرانی را از روی نمونه خارجی می تونید مثال بزنید. تعدادی از این تیزر های در مطالب گذشته بررسی شدند. در تبلیغات چی امروز قصد داریم تا پرده از کپی کاری دیگری برداریم که اینبار آژانس تبلیغاتی بادکوبه زحمت ساخت آن را کشیده اند. انصافاً باید گفت که نمونه ایرانی بسیار تاثیرگذار و حرفه ای ساخته شده و مخاطب را برای لحظاتی به فکر فرو می بره، ولی خوب کار کپی، کار کپیه دیگه. نمونه ایرانی با تگ لاین “به قوانین احترام بگذاریم” از رسانه های دیداری مختلف پخش شده و احتمالاً تعداد زیادی از مخاطبان متوجه کپی برداری آن نشده است. با این حال از آن تاثیر گرفته اند.

نمونه خارجی با تگ لاینOther people makes mistakes, slow downبه سفارش NZTransportAgency ساخته و در تاریخ پنجم ژوئن سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این تیزر که ابتدا در کشور نیوزیلند و با هدف کاهش تلفات جاده ای ساخته و منتشر شد، پس از اکران و به دلیل بدیع و اثرگذار بودنش در فضای مجازی و برخی شبکه های ماهواره ای نیز نفوذ کرد و مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت.

منبع: kafemarketing.com

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر