سلفی، ابزاری برای بازاریابی، بهترین فرصت برای برندها
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴
0 نظر
1482 بازدید

سلفی، ابزاری برای بازاریابی، بهترین فرصت برای برندها

.....................................................................................................................................................

نویسنده:
محمد جواد قجری
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلام واحد یادگار امام (ره)

کلمات کلیدیبازرایابی، سلفی، برند

 

سلفی دقیقاً چیست؟ یک سلفی چیزی بیشتر از یک عکس از خود نیست که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، البته سلفی چیز جدیدی نیست، عکس‌های سیاه و سفیدی از آناستازیا، مربوط به سال ۱۹۱۴ وجود دارد که نشان می‌دهد ظاهرا صد سال پیش هم افراد، علاقه‌مند به گرفتن عکس از خود بوده‌اند، اما کندی در شیوه عکاسی و ظهور آن، نبود شبکه‌های اجتماعی و در نهایت عدم به اشتراک‌گذاری سلفی باعث ناشناخته ماندن این روش گردیده بود. اما امروزه با وجود تلفن‌های همراه هوشمند و استفاده از وب‌کم، گرفتن یک عکس سلفی از خود بسیار آسان شده است. (Anita Campbell, www.smallbiztrends.com)

 

از طرفی ظهور شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام و فیسبوک و به اشتراک ‌گذاری عکس سلفی در آن‌ها، باعث شده تا این شیوه عکاسی مورد محبوبیت قرار گیرد. جالب این است که همین شیوه عکاسی تا چندی پیش برای همه کمی مضحک بود اما امروزه آنقدر مورد توجه قرار گرفته که به یک پدیده فرهنگی و شکلی از سرگرمی تبدیل شده است.
گزارشات فرهنگ لغت آکسفورد در سال‌های اخیر مبنی بر افزایش استفاده از عکس سلفی در حرف و عمل، منجر به افزایش نقطه نظرات کارشناسی در مورد این پدیده باارزش اجتماعی،‌ روانی و اخلاقی در مورد انسان‌ها گردیده است.

 

ادامه مقاله   

 

منبع: http://marketingarticles.ir/

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر