تقسیم بندی محصولات چاپی و سهم هر یک از آنها در بازار چاپ ایران
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳
0 نظر
610 بازدید

تقسیم بندی محصولات چاپی و سهم هر یک از آنها در بازار چاپ ایران

................................................................................................................................

بی شک سهم هر یک از گروه های محصولات چاپی در کشورهای مختلف و حتی در محدوده های زمانی مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد ، اما به طور کلی در کشورهای توسعه یافته، روزنامه ها و مجلات سهم بیشتری از بازار چاپ را در اختیار دارند ، در کشور هایی با جمعیت بالا کتاب سهم بیشتری از این بازار را به خود اختصاص داده است .

در ایران سفارشات تجاری و تبلیغاتی دارای بیشترین سهم در بازار محصولات چاپی هستند .

تقسیم بندی های بسیار متفاوتی برای محصولات چاپی ارائه شده است ، اما به طور کلی می توان محصولات چاپی را در چهار گروه ذیل دسته بندی کرد :

1-      کتاب : انواع کتاب های آموزشی ، رمان ، مذهبی و ...

2-      روزنامه و مجلات

3-      اوراق تجاری و تبلیغاتی : انواع کاتالوگ ، بروشور ، ست های اداری ، تراکت ، کارت ویزیت و ...

4-      بسته بندی : انواع لفاف های بسته بندی ، کارتن ، جعبه ، برچسب و ...

درصد تقریبی هر یک از گروه های محصولات چاپی در بازار ایران :

1-      کتاب : 7 درصد

2-      روزنامه ها و مجلات : 25 درصد

3-      اوراق تجاری و تبلیغاتی : 50 درصد

4-      بسته بندی : 18 درصد

 

جواد بختیاری ، منبع آمار پایگاه کتاب های درسی

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر